درخشش دوباره شهپری در آسیا!
هانیه شهپری با کسب مدال نقره دوی ۳۰۰۰ متر و شکستن رکورد ملی این ماده، سومین مدال نقره کاروان ایران در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد.
به گزارش هفت ورزشی ، در ادامه بیستودومین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا، هانیه شهپری در سومین روز رقابتها موفق شد مدال نقره ماده ۳۰۰۰ متر را کسب کند.
این دونده ایرانی با ثبت زمان ۹ دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۴۲ صدم ثانیه بهعنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد و ضمن کسب سومین مدال نقره ایران در این مسابقات، دومین مدال نقره خود را نیز در این دوره از رقابتها به دست آورد.
شهپری همچنین با این عملکرد درخشان، رکورد ملی دوی ۳۰۰۰ متر زنان ایران را شکست. رکورد قبلی این ماده با زمان ۹ دقیقه و ۵۴ ثانیه و ۱۱ صدم ثانیه در اختیار پریچهر شاهی بود.
این ملیپوش روز گذشته نیز در ماده ۳۰۰۰ متر با مانع موفق به کسب مدال نقره شده بود و دومین سکوی خود در این مسابقات را تجربه کرد.
پیش از این نیز در روز نخست رقابتها، مریم احمدی در ماده ۱۵۰۰ متر به مدال نقره دست یافته بود تا شمار مدالهای نقره ایران به عدد سه برسد.
نتایج ورزشکاران ایران تا پایان روز سوم:
- کیارش کابلی در پرتاب وزنه با رکورد ۱۷ متر و ۲۲ سانتیمتر در جایگاه هفتم قرار گرفت.
- مریم احمدی در ماده ۱۵۰۰ متر با زمان ۴ دقیقه و ۳۳ ثانیه و ۳۵ صدم ثانیه مدال نقره کسب کرد.
- امیررضا آهنینمرام در پرتاب چکش با رکورد ۵۹ متر و ۹۳ سانتیمتر نهم شد.
- هانیه شهپری در مواد ۳۰۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر با مانع به دو مدال نقره دست یافت.
در این دوره از مسابقات، حامد نفر در پرتاب دیسک، امیررضا آهنینمرام در پرتاب چکش، کیارش کابلی در پرتاب وزنه، محمدصالح کمره در مواد ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر، هانیه شهپری در مواد ۳۰۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر با مانع و مریم احمدی در مواد ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر ترکیب تیم ملی ایران را تشکیل میدهند.
همچنین اسفندیار موسوی، حسن صمیمی به عنوان مربی، لیلا مرادی به عنوان سرپرست بانوان و مهدی جلودارزاده در کادر اعزامی ایران به هنگکنگ حضور دارند.