نویر: مسئولیت شکست برابر اکوادور را نمی‌پذیرم

گلر تیم ملی فوتبال آلمان گفت: فقط می‌خواستم توپ را بگیرم و موقعیتم را حفظ کنم و من مقصر شکست برابر اکوادور نیستم.

نویر: مسئولیت شکست برابر اکوادور را نمی‌پذیرم

به گزارش هفت ورزشی، مانوئل نویر با وجود انتقادات شدید رسانه‌ها و پیشکسوتان فوتبال آلمان، از پذیرش مسئولیت شکست ۲ بر یک آلمان برابر اکوادور شانه خالی کرد. این گلر ۴۰ ساله در پاسخ به این پرسش که آیا مسئولیت گل شکست آلمان مقابل اکوادور را می‌پذیرد، پاسخ صریحی داد و اظهار داشت: هر کسی که تا به حال دروازه‌بان بوده، می‌داند که من باید اینگونه نسبت به توپ موقعیتم را حفظ می‌کردم. فقط می‌خواستم آن توپ را بگیرم و این امن‌ترین راه حل بود. اگر توپ را با سینه‌ام می‌گرفتم ممکن بود گل به خودی شود. من مسئولیت این شکست را برعهده نمی‌گیرم.

پس از صحبت‌های نویر، یولیان ناگلزمن از کاپیتان خود دفاع کرد و گفت: حتی یک بازی هم نبوده که نویر مقصر باشد. ما باید از او دفاع کنیم و این انتقادها درست نیست.

این گل پس از آن به ثمر رسید که پلاتا پس از یک خطا در داخل محوطه جریمه، از فاصله نزدیک توپ را به جاناتان تاه رساند و آن را تبدیل به گل کرد. نویر در حالی که توپ در محوطه جریمه در حال حرکت بود برای دریافت آن مردد به نظر می‌رسید و این باعث انتقادات گسترده‌ای از موقعیت‌یابی و تصمیم‌گیری او پس از مسابقه شد.

 

حتی لوتار ماتئوس کاپیتان اسبق آلمان نیز عملکرد این بازیکن باتجربه را زیر سئوال برد و گفت: نویر برای گرفتن توپ مردد و ترسو بود. این نویر آن نویر گذشته نیست که ما می‌شناختیم.

بررسی‌ها فراتر از یک اشتباه است. نویر در سه بازی مرحله گروهی چهار گل دریافت کرده و اولین شوت به سمت دروازه در هر بازی او را شکست داده است. بازگشت او به عنوان دروازه‌بان اول آلمان پس از دو سال غیبت در بازی‌های ملی نیز بحث‌ها را دوباره داغ کرده است. به ویژه اینکه الیور بائومن در طول مسابقات مقدماتی و آخرین بازی تدارکاتی مقابل آمریکا قبل از کنار گذاشته شدن، عملکرد درخشانی داشت.

با نزدیک شدن به مرحله یک شانزدهم نهایی هر تصمیمی درباره این دروازه‌بان کهنه‌کار تحت بررسی دقیق‌تری قرار خواهد گرفت.

 

خبرنگار : مهدی عبدی
ارسال نظر