طارمی: این وضعیت در جام جهانی عادلانه نیست/ اینفانتینو هیچ کاری برای ما نکرد
مهاجم تیم ملی ایران گفت: وقتی اینفانتینو برای بازی اول آمد، گفت که ما همه مشکلات را حل خواهیم کرد اما در واقع، فیفا هیچ کاری نکرد.
به گزارش هفت ورزشی، مهدی طارمی پس از دیدار با مصر اظهار داشت: متاسفانه احساس ناراحتی دارم اما امید داریم. انسانها همیشه امید دارند و ما بعد از بازی در رختکن انرژی خوبی داشتیم. باید دید چه پیش میآید.
او در مورد بازگشت به تیخوانا بلافاصله پس از این دیدار گفت: ما همیشه از ابتدای مسابقات در مورد این مسائل گلهمند بودهایم. این یک فاجعه در جام جهانی است. منظورم فیفاست، آنها باید هر مشکلی را حل کنند اما متاسفانه از همان ابتدا نتوانستند. وقتی اینفانتینو در بازی اول به رختکن ما آمد، گفت: این تازه شروع کار است اما مرحله گروهی فردا تمام میشود و ما تیم تدارکاتی خود را اینجا نداریم، آنها ویزا ندارند.
وی افزود: چطور ممکن است که همیشه باید برای بازی به تیخوانا سفر کنیم؟ ما مردم مکزیک را دوست داریم، ما تیخوانا را دوست داریم، آنها مردم بسیار متواضعی هستند، ما آنها را دوست داریم اما به عنوان بازیکنان حرفهای، در یک رقابت حرفهای، این درست نیست. بدون ریکاوری، بدون هیچ چیزی، این عادلانه نیست. نظر ما این است که عادلانه نیست. اگر برای فیفا عادلانه است، پس خوب است اما برای ما عادلانه نیست. چه کسی میخواهد به ما کمک کند؟ چه کسی؟ اگر آنها میخواهند ما بیرون باشیم، پس بگذارید بیرونمان کنند اما این عادلانه نیست. ما ریکاوری نداریم، هیچ نیروی تدارکاتی نداریم که به ما کمک کند. ما همیشه گله میکنیم اما هیچکس کمک نمیکند.
کاپیتان تیم ملی در خصوص رد شدن گلهای تیم ملی ایران در دو بازی اخیر در اتاق VAR گفت: این مربوط به فوتبال است اما ما درباره مسائل خارج از فوتبال گله داریم، زیرا جزئیات در فوتبال مهم هستند. ریکاوری مهم است و جزئیات کوچک روی فوتبال تأثیر میگذارند. ما امید داریم و انرژی خوبی در رختکن داریم. منتظریم و ببینیم فردا برای بازیها چه پیش میآید. چیزی برای گفتن درباره بازیها وجود ندارد چون ما در طول ۹۰ دقیقه بهترین عملکردمان را داشتیم. با این شرایطی که از ابتدا داشتیم تا الان، ما به خودمان افتخار میکنیم و اگر اتفاقی بیفتد، مسئولیتش با من است، چون پنالتی را از دست دادم. و اگر از مرحله گروهی صعود کنیم، خدا را شاکریم.
طارمی در خصوص اینکه باید برای ماندن در جام جهانی با فیفا و آمریکا رقابت کنند، گفت: ما باید با همه چیز اینجا مبارزه کنیم. نمیدانم مردم میخواهند یا نه اما همانطور که از دیدگاه ما مشخص است، فکر میکنم آنها اینطور دوست دارند. چطور ممکن است که الان بعد از ۹۰ دقیقه بازی کردن با کلی استرس و مسائل دیگر روی شانههای ما، باید دوباره به تیخوانا برگردیم؟ تصور کنید ما از مرحله گروهی صعود کنیم. فردا شانسمان را امتحان میکنیم و اگر صعود کردیم اما ما هیچ ریکاوری نداریم. چطور ممکن است این؟
او در مورد اینکه با وجود این کارشکنیها ناامید شده است یا خیر، گفت: ما بهترین عملکردمان را ارائه میدهیم. ما همیشه بهترین کار را میکنیم. ما برای مردممان بازی میکنیم. ما میخواهیم آنها خوشحال باشند، میخواهیم شادی را به ارمغان بیاوریم. میخواهیم پیام صلح برای مردم ایران، خارج از ایران، برای فیفا و برای همه بفرستیم اما هیچ صلحی از جانب دیگران برای ما وجود ندارد. چه کسی باید این مشکل را برای ما حل کند؟ فیفا؟ آمریکا؟ نمیدانم.
او ادامه داد: ما قدرت داریم و میمانیم. ما خیلی خوب بازی میکنیم، ۹۰ دقیقه میجنگیم و این عالی است. با جزئیات کوچک نتوانستیم بازی را ببریم اما ما اینجا هستیم و میخواهیم خودمان را نشان دهیم. میخواهیم شادی را برای مردممان به ارمغان بیاوریم. جزئیات کوچک روی بازیها تأثیر میگذارد و اینجاست که ریکاوری و ذهن شفاف مهم است اما ما ذهن شفاف نداریم.
او در مورد بازگشت به مکزیک گفت: ما مشتاقانه منتظر سفرمان هستیم، ما انرژی خوبی در داخل داریم اما باید در مورد این مسائل در خارج صحبت کنیم. ما باید آن را رها کنیم، چون نمیتوانیم همیشه آن را برای خودمان نگه داریم، چون ما ایران هستیم، چون بعضیها ما را دوست ندارند اما چه حسی داریم؟ نه، فکر نمیکنم درست باشد. ما انرژی مثبت و خوبی در رختکن داریم و میبینیم فردا چه میشود.
وی در خصوص احتمال صعود به مرحله بعدی جام جهانی گفت: ما اینجا هستیم تا تاریخمان را واقعی کنیم. ما به دنبال آن هستیم. ما همه کار برای آن کردیم. نمیدانم دیگر چه بگویم، اما فقط میگویم برای فردا، اگر رویای ما محقق شود، خدا را شکر. اگر نه، به بازی و بازیکنانمان افتخار میکنیم، چون نحوه انجام بازیها، سه بازی آخر، به آن افتخار میکنیم.
او در پاسخ به این پرسش که چه پیامی برای فیفا دارد، اظهار داشت: فیفا در حال انجام بهترین کار است، ما میدانیم آنها هم مشکلاتی دارند که نمیتوانند حل کنند. فوتبال باید بخشی از سیاست باشد. این چیزی است که ما به دنبال آن هستیم، این پیامی است که میخواهیم بگذاریم. و بله، این است.