حمید درخشان: ایران در ۱۵ دقیقه پایانی شانس برد مقابل مصر داشت
پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است با توجه به موقعیتهایی که ایران در دقایق پایانی به دست آورد، مصر خوش شانس بود که بازنده این دیدار نشد.
به گزارش هفت ورزشی، حمید درخشان در گفتوگویی در خصوص عملکرد تیم ملی ایران مقابل مصر در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: تیم ملی ایران نیمه دوم بازی خوبی ارائه داد، بازیکنان ایران در ۱۵ دقیقه پایانی این دیدار این باور را پیدا کرده بودند که میتوانند مصر را ببرند. آنها به بازی مستقیم که در آن تبحر داریم و سالها است از آن استفاده میکنیم روی آوردند و بازیکنان سرزن تیم باعث شدند ما روی جریان هوایی برتر باشیم. در این برتری ما موقعیتهایی هم به دست آوردیم و دو توپ ما به تیر دروازه خورد تا مصر با خوش شانسی بازنده این دیدار نباشد.
وی در خصوص احتمال صعود ایران به مرحله بعد مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: فکر میکنم نتایجی به گونهای رقم خواهد خورد که با توجه به آن ما بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم.
پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که ایران در ۳ دیدار برگزار شده از جام جهانی ۲۰۲۶ چطور حریفی برای رقیبانش بوده، تاکیدکرد: ما یک فوتبال بسته و احساسی با ابتکار عمل شخصی داریم که بازیکنان در زمین مسابقه از خودشان نشان میدهند؛ قاعده فوتبالمان هم همین است که با همین شکل و روشی که بلدیم بازی میکنیم، نه چیزی بیشتر و نه کمتر! این کار تا الان جواب داده در ادامه هم با همین روش خواهیم رفت. شما فکر نکنید تغییر سیستمی انجام خواهد شد، باید ببینیم این روش تا کجا میتواند جوابگو باشد و به ما کمک کند.
درخشان در واکنش به انتخاب بازیکنان ایرانی در هر سه دیدار ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ به عنوان بهترین بازیکن مسابقه، تصریح کرد: بازیکنان ما خیلی خوب عمل کردند به خصوص رامین رضاییان که با تاثیرگذاری، پاس گل و گلزنی که داشته نقش مفید و قابل قبولی در هر سه بازی داشته و تا اینجا از بهترینهای تیم ملی بوده است.
وی در پایان در رابطه با قهرمان جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: الان نمیتوان پیشبینی درستی داشت، از زمانی که ۳۲ تیم میشویم تازه جام جهانی شروع میشود. تیمهایی که اضافه آمده بودند تک به تک حذف میشوند و آن موقع میتوان راجع به تیمهایی که مدعی قهرمانی هستند صحبت کرد.