ملیپوش سابق فوتبال کشورمان که تجربه حضور در جام جهانی را دارد، معتقد است عملکرد خط دفاعی تیم ملی رو به بهبود بوده و شاید در بازی با مصر شرایط بهتری داشته باشیم.
به گزارش هفت ورزشی، حسین کعبی در گفتوگویی با اشاره به تساوی مقابل بلژیک اظهار داشت: به نظر من تیم ملی خوب بازی کرد و میتوانست برنده این بازی باشد. در ابتدا با سیستم پنج دفاعی به میدان رفتند و مقابل تیمی که بسیار خطرناک به نظر میرسید، موفق شدند. با توجه به شرایطی که تیم ملی در اردوی آماده سازی داشت و بدون بازی تدارکاتی به مصاف حریف رفت نتایج بدی نگرفتند.
وی با اشاره به اینکه تیم ملی شانس برد در این بازی را هم داشت ادامه داد: کادر فنی تعویضهای بدی انجام داد. بازیکنی که به میدان آمدند، نتوانستند به تیم ملی کمک کنند. اگر تعویضهای بهتری انجام میدادیم و بازیکنانی که وارد زمین شدند، تاثیرگذار ظاهر میشدند، میتوانستیم به حریفی خطرناک برای بلژیک تبدیل شویم. بعد از اخراج بازیکن حریف اما اینطور به نظر میرسید که تیم ایران ۱۰ نفره شده است. حملات بلژیک بیشتر شد در حالی که وقتی با ۱۱ بازیکن مقابلمان قرار گرفتند تیم بهتری بودیم. حتی به نظر من بعد از اخراج شرایط بازی به نفع بلژیک پیش رفت.
کعبی در پاسخ به این سوال که آیا اخراج بازیکن حریف باعث شد تا دفاع چند لایه ما باز شود و حرکات رو به جلوی بیشتری انجام دهیم گفت: با این حرف کاملا موافقم. در نیمه اول لایههای دفاعی فشردهای مقابل مهاجمان حریف داشتیم ولی پس از آن بلژیک حملات بیشتری روی دروازه ما به وجود آورد و از کنارهها موقعیتهای زیادی ایجاد کرد. خوش شانس بودیم که عکسالعملهای خوب علی بیرانوند مانع شکست ما شد. بلژیک به دلیل تجربه بالای بازیکنانش اینطور فوتبال بازی کرد و ما اگر کمی باهوش بودیم، میتوانستیم از اندک موقعیتهای خود به پیروزی برسیم.
بازیکن سابق تیم ملی در مورد عملکرد پر اشتباه تیم ایران در بازی مقابل نیوزیلند و بهبود وضعیت خط دفاعی در بازی مقابل بلژیک گفت: تیم ما تیم روزهای سخت است. با وجود حریفان قدرتمندی که دارد خوب فوتبال بازی میکند. من نمیخواهم بگویم عملکرد خط دفاعی فوق العاده بود اما شایسته آن همه انتقاد نیستند. انتقادهای زیادی از شجاع و کنعانی شنیدیم ولی از نظر من دیروز این دو بازیکن فوق العاده بودند. من نمیخواهم وارد موضوع سن بازیکنان شوم، چرا که در دیگر تیمها نیز ما شاهد حضور بازیکنان مسن هستیم. ضمن اینکه فوتبال ما همین بازیکنان را دارد و سرمربی تیم ملی انتخاب دیگری نداشت. بازی اول مقابل نیوزیلند برای ما حکم بازی تدارکاتی را داشت، چرا که پیش از این بازی تدارکاتی انجام نداده بودیم. مطمئن باشید در ادامه عملکرد بهتری از تیم ایران میبینیم.
وی با اشاره به بازی مقابل مصر ادامه داد: آنها تیم آفریقایی و گردن کلفت هستند. بازیهای دوستانه این تیم را دیدم و میدانم تیم بزرگ و خوبی است. بدون شک در بازی مقابل ما به دنبال صدر نشینی در گروه است و به همین دلیل بازی سختی است. پیش از بازی با بلژیک اعتقاد داشتم بازی را می بریم یا مساوی میگیریم اما در مورد مصر نمیتوانم با اطمینان صحبت کنم، چرا که تیم جوان، جنگنده و قدرتمندی است. اگر بازیکنان ما همت کنند و اتفاقات خوبی بیفتد میتوانیم از این تیم مساوی بگیریم و شانس صعود داشته باشیم.
بدون دیدگاه