درخشان: نباید صعودمان را به اما و اگر می‌کشاندیم

ملی‌پوش سابق فوتبال گفت: تیم ملی برابر مصر، بلژیک و نیوزلند بدشانس بود.

درخشان: نباید صعودمان را به اما و اگر می‌کشاندیم

به گزارش هفت ورزشی،  حمید درخشان در گفت‌وگویی در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: نباید صعودمان را به اما و اگر می‌کشاندیم. در همان بازی اول می‌توانستیم تکلیف صعود را روشن کنیم، متاسفانه نشد و برای تیم ملی گرفتاری به همراه داشت. در بازی دوم برابر بلژیک دفاع کردیم تا در ضد حملات بتوانیم برنده شویم، حتی زمانی که حریف ۱۰ نفره شد از برتری عددی خود استفاده‌ای نبردیم.

متاسفانه گل آفساید به ثمر رساندیم 

وی ادامه داد: در بازی آخر هم تیم مصر صعود کرده بود و به دنبال اداره کردن بازی‌ها یک تساوی بود تا تیم سوم گروه نشود. رفته رفته هرچه جلوتر رفتیم به این نتیجه رسیدیم که برای صعود نیاز به گل داریم. در ۱۵ دقیقه پایانی به این باور رسیدیم که می‌توانیم برنده شویم. بنابراین از ترفند بازی مستقیم یا ضربه ایستگاهی استفاده کردیم. متاسفانه یک گل آفساید به ثمر رساندیم و حتی تیرک دروازه حریف را لرزاندیم.

در مرحله گروهی بدشانس بودیم

ملی‌پوش سابق فوتبال افزود: اگر در جریان بازی می‌توانستیم بهتر از فرصت‌ها استفاده بکنیم قطعاً به پیروزی می‌رسیدیم و باید بپذیریم که مقابل مصر بدشانس بودیم. البته برابر بلژیک هم چنین بود و برابر نیوزلند هم شرایطی بود که اگر شانس بیشتر با تیم ملی یار بود می‌توانستیم صعود کنیم. حالا هم که بحث حضور در مرحله بعدی است بسیار امیدواریم که شرایط جوری رقم بخورد تا تیم ملی ایران به مرحله بعدی صعود کند.

نقطه قوت ما در خط دفاعی است

وی در مورد اینکه اگر تیم ملی صعود کند با سوئیس بازی خواهد کرد، عنوان کرد: ما استراتژی خاصی برای حمله نداریم. بلد هستیم خوب دفاع کنیم و دل به ضد حملات و ضربات ایستگاهی ببندیم، در چنین شرایطی می‌توانیم با یک گل اختلاف برنده شویم یا اینکه در ضربات پنالتی به پیروزی برسیم. شکل دیگری برای برنده شدن نداریم. جام جهانی با ۴۸ تیم زمانی برای شروع می‌شود که به جمع ۳۲ تیم برسیم و اگر از جمع ۳۲ تیم بتوانیم یک مرحله بالاتر برویم عملکردمان قابل تقدیر است. ما بلد هستیم خوب دفاع کنیم ولی نمی‌توانیم در زمین حریف مالکیت زیادی بر توپ داشته باشیم و پاس‌های زیادی بدهیم. نقطه قوت ما در خط دفاعی است.

پرسپولیس تحت تأثیر قرار گرفت

درخشان در مورد حذف پرسپولیس از پلی‌آف انتخابی لیگ قهرمانان آسیا، تصریح کرد: به قدری عملکرد پیمان حدادی مدیرعامل پرسپولیس ضعیف بوده که قابل گفتن نیست. پرسپولیس به تیمی باخت که دو جلسه تمرین کرده بود و دلیل چنین شکستی هم این است که وقتی پرسپولیس سرمربی دارد، حتی اگر می‌خواهد با سرمربی دیگری صحبت کند نباید این موضوع علنی شود، چون ناخواسته تیم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و بازیکنان سرمربی خود را قبول نخواهند داشت.

به اعتبار پرسپولیس لطمه خورد

وی افزود: نوع مدیریت حدادی باعث شده تا تیم بزرگ پرسپولیس زیر سوال برود و او در حد مدیریت این باشگاه نیست. پرسپولیس بسیار تیم مطرحی‌ست  ولی با اشتباهات مدیریتی به بن بست رسید. الان که با اصرار باشگاه پرسپولیس تورنمنت سه جانبه برگزار کردند و تیم حذف شد، به اعتبار پرسپولیس لطمه خورد. اگر تیم در تورنمنت شرکت نمی‌کرد خیلی بهتر بود ولی الان با آبروریزی که شده واقعاً نمی‌توان جواب هواداران را داد. نمی‌خواهم به تیم خوب چادر ملو بی احترامی کنم کادر فنی محترمی دارند ولی جایگاه پرسپولیس چنین جایگاهی نیست که از سوی چادر ملو حذف و آسیایی نشود.

ارسال نظر