تمجید رسانه خارجی از ایران؛ حذفی که بوی شایستگی میداد
یک رسانه آمریکایی با تمجید از عملکرد ایران در جام جهانی نوشت که این تیم جزو بهترینهای جام بود که حذف شد.
به گزارش هفت ورزشی، با پایان مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی تکلیف ۳۲ تیم حاضر در مرحله دوم مشخص شدند. اسپورتینگ نیوز در گزارشی به بهترین تیمهای حذف شده اشاره کرد و در مورد ایران نوشت: تیم ملی ایران در طول مسابقات با بیرحمی روبرو شد و مشکلات زیادی مانند نقل مکان، ویزا و ... داشت. با وجود این سختیها، ایران عملکرد خوبی از خود نشان داد و در هر ۳ بازی از شکست فرار کرد. به نظر میرسید ایرانیها شانس خوبی برای صعود دارند حتی اگر به دلیل یک آفساید، گل پیروزیبخش بازی مقابل مصر را از دست داده بودند.
الجزایر در دقیقه پایانی مسابقه خود مقابل اتریش با نتیجه ۳ بر ۲ پیش افتاد و تقریباً قطعی شد که ایران با شکست اتریش به مرحله بعد صعود خواهد کرد اما در آخرین لحظات ساشا کالاجیچ با ضربه سر از فاصله نزدیک، امیدهای ایران برای صعود به مرحله حذفی را نقش بر آب کرد.
در شرایط بسیار دشواری که ایران در جام جهانی شرکت داشت اما فوتبالی پرقدرت ارائه کرد. با توجه به تعطیلی لیگ برتر به دلیل جنگ ایالات متحده و اسرائیل علیه ایران، مشخص نیست که زیرساختهای فوتبال این کشور از بین رفت با این وجود، این کشور مدتهاست که توانسته استعدادهای خوبی را را پرورش دهد.
اسپورتینگ نیوز در ادامه گزارش خود اشاره کرد که اسکاتلند، اروگوئه و کره جنوبی هم جزو تیمهای خوب جام بودند که حذف شدند.