فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان دو برابر شد +سند

در تقسیم بندی جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران دو سهمیه مستقیم در لیگ نخبگان دارد؛ این سهمیه قبلا یک نماینده در لیگ نخبگان و نیم سهمیه در پلی آف بود.

فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان دو برابر شد +سند

به گزارش هفت ورزشی ، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بر افزایش تعداد تیم‌های رقابت‌های لیگ نخبگان از ۲۴ به ۳۲ تیم گرفت.

به همین دلیل سهمیه فوتبال ایران که پیش از این ۱+۱ بود به ۲ سهمیه مستقیم لیگ نخبگان آسیا افزایش پیدا کرد. همچنین ۱ سهمیه مستقیم سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به ایران تحقق یافت.

پیش از این دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که تیم‌های استقلال، تراکتور و سپاهان (تیم‌های اول تا سوم جدول حال حاضر لیگ برتر) به ترتیب سهمیه آسیایی خواهند گرفت.

به این ترتیب استقلال و تراکتور مستقیم به رقابت‌های لیگ نخبگان خواهند رفت و سپاهان هم مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ خواهد شد.

در پی این افزایش سهمیه، عربستان با ۳ سهمیه مستقیم و ۲ سهمیه غیرمستقیم لیگ نخبگان آسیا و یک سهمیه مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا ۲، بیشترین سهمیه را در منطقه غرب دارد.

ارسال نظر