ابهام در اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان به پاراآسیایی ناگویا

با وجود حمایت وزارت ورزش و فدراسیون جانبازان و توان‌یابان از اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۶ ناگویا، کمیته ملی پارالمپیک هنوز این تیم را در فهرست رشته‌های اعزامی قرار نداده است.

ابهام در اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان به پاراآسیایی ناگویا

به گزارش هفت ورزشی، تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو تا دیدار رده‌بندی پیش رفت اما در نهایت با کسب عنوان چهارم از مدال بازماند. همین موضوع باعث شده کمیته ملی پارالمپیک نگاه مثبتی به اعزام دوباره این تیم به پاراآسیایی ناگویا نداشته باشد، در حالی که وزارت ورزش، از جمله احمد دنیامالی وزیر ورزش و مسئولان این وزارتخانه و همچنین فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان از حضور این تیم حمایت می‌کنند.

با این حال هنوز فرصت برای اضافه شدن بسکتبال با ویلچر زنان به کاروان ایران وجود دارد، چرا که رقابت‌های این بخش با حضور ۶ تیم برگزار می‌شود و تاکنون تنها ۵ تیم اعلام آمادگی کرده‌اند. در صورت اعلام آمادگی ایران تا پیش از ۱۰ اردیبهشت، این تیم می‌تواند به عنوان ششمین تیم وارد مسابقات شود؛ در غیر این صورت، فهرست رقابت‌ها با همان ۵ تیم بسته خواهد شد و سهمیه تیم ششم به رشته‌های دیگر اختصاص می‌یابد.

ارسال نظر