در پی آتشسوزی گسترده در یک انبار سردخانه بزرگ در محله «بویل هایتس» لسآنجلس و انتشار دود سمی ناشی از نشت آمونیاک، شهردار این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد. آتشنشانان با وجود گذشت چند روز، همچنان در حال مبارزه با حریق و پیامدهای زیستمحیطی آن هستند.
به گزارش هفت ورزشی، در لسآنجلس همزمان با نبرد آتشنشانان با حریق بزرگ انبار اعلام وضعیت اضطراری شده است. این اتفاق در آستانه بازی ایران و بلژیک در ورزشگاه سوفی لس آنجلس رخ داده است.
گزارش گاردین از این آتش سوزی را می خوانید:
«کارن بس»، شهردار لسآنجلس، در پی نبرد مداوم آتشنشانان برای مهار حریق یک انبار سردخانه که دود آن همچنان در سراسر منطقه کلانشهری پراکنده میشود، وضعیت اضطراری اعلام کرد.
«ایزابل خورادو»، عضو شورای شهر و نماینده منطقه «بویل هایتس»، در بیانیهای اعلام کرد: «این اعلام وضعیت اضطراری بسیار حیاتی است؛ چرا که بویل هایتس تنها با یک آتشسوزی ساده دستوپنجه نرم نمیکند. ساکنان این منطقه روزهاست که در میان دود زندگی میکنند، با دستور قرنطینه خانگی مواجه شدهاند، روال زندگی روزمرهشان مختل شده و مدام با این سوال روبهرو هستند که این وضعیت چه تاثیری بر سلامت و تندرستی آنها خواهد داشت.»
در این بیانیه اضطراری، از فرماندار «گوین نیوسام» خواسته شده است تا روند امدادرسانی ایالتی را تسریع کرده و هرگونه کمک موجود تحت «قانون کمک به بلایای طبیعی کالیفرنیا» را ارسال کند.
اگرچه آتشنشانان حریق پشتبام را بهسرعت خاموش کردند، اما خطرات پنهان و مداوم در داخل ساختمان، متوقف کردن کامل آتش را دشوار کرده است. دود حاصل از این حریق همچنان از ساختمان به بیرون زبانه میکشد و همراه با باد به دیگر مناطق این شهرستان دستاندازی میکند.
مقامات در ابتدا به دلیل آلودگی هوا و احتمال مسمومیت با گاز آمونیاک، به ساکنان محلی دستور دادند در خانههای خود پناه بگیرند و بیرون نیایند. شهرداری و فرمانداری لسآنجلس اکنون مراکز امدادی ویژهای را برای پناه دادن به آسیبدیدگان از دود برپا کردهاند.
«کارن بس» در بیانیهای گفت: «شهرداری و فرمانداری فضاهایی را برای خانوادههایی که به دنبال رهایی از دود هستند باز کردهاند. ما به صورت شبانهروزی به کار خود ادامه خواهیم داد و هر کاری که ممکن است انجام میدهیم تا این آتش را به طور کامل خاموش کنیم.»
شبکه پنلهای خورشیدی که سقف این سردخانه ۵۰۰ هزار فوت مربعی (حدود ۴۶ هزار متر مربع) را در محله «بویل هایتس» لسآنجلس پوشانده بود، در تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) آتش گرفت. در حالی که آتشنشانان برای مهار آن تلاش میکردند، لوله انتقال آمونیاک دچار شکستگی و نشت شد که این امر حریق را به شدت خطرناکتر کرد. آمونیاک که یک مبرد تجاری رایج است، به شدت قابل اشتعال بوده و میتواند گازهای سمی منتشر کند.
به گزارش لسآنجلس تایمز، آتشنشانان مجبور شدند عقبنشینی کنند و تلاش کنند تا آتشسوزی را از فاصله امنتری مهار کنند، در حالی که از بالگردها برای آبپاشی هوایی جهت کمک به خاموش کردن آن استفاده میشد. فومهای عایق داخل ساختمان همچنان به کندی در حال سوختن هستند.
پس از خاموش شدن کامل آتش، سازمان آتشنشانی لسآنجلس (LAFD) باید حدود ۸۵ میلیون پوند (بیش از ۳۸ میلیون کیلوگرم) مواد غذایی فاسد شده را تخلیه کند. مقامات اعلام کردهاند که در حال برنامهریزی برای مقابله با چالشهای مخاطرات زیستی (بیوهازارد) ناشی از فاسد شدن مواد غذایی از جمله نان، مرغ، گوشت خوک و گوشت گاو هستند.
بدون دیدگاه