دستیار ترکیهای سهراب بختیاریزاده با اشاره به شباهتهای فرهنگی ایران و ترکیه، از شناخت بیشتر منیر و دیدگاه فوتبالیاش صحبت کرد.
به گزارش هفت ورزشی، اوزجان بیزاتی در گفتگویی، درباره شرایط خود در استقلال گفت: ایرانیها و ترکیهایها مثل همه هستند. از فرهنگ گرفته تا غذا. شباهتهای زیادی داریم. البته من غذای معروف شما یعنی کباب را دوست ندارم چون گوشت گوسفند دوست ندارم اما زرشک پلوی شما را دوست ندارم.
وی افزود: هنوز فرصت نکردم تمام بازیکنان را با جزئیات بشناسم چون فقط چند جلسه تمرینی و یک بازی را پشت سر گذاشتیم. البته با همان بازی در صدر جدول قرار گرفتیم که اتفاق خوبی بود.
دستیار بختیاریزاده ادامه داد: هنگامی که در جنگ میخواستیم از ایران خارج شویم، با منیر همسفر بودم و بیش از ۱۲ ساعت با هم حرف زدیم. او را شناختم و میتوانم بگویم هنگام برگشتش، اتفاقات خوبی برای استقلال خواهد افتاد.
بیزاتی درباره فلسفه فوتبالی خود توضیح داد: من به فوتبال تهاجمی علاقه دارم اما ماجرا به این سادگی نیست که فورا بتوانیم چنین چیزی را پایهریزی کنیم. بازی هجومی و مالکانه هم به بازیکن نیاز دارد و هم امکاناتی چون زمین چمن و سختافزار خوب. چنین چیزی به سادگی به دست نمیآید.
وی درباره عملکرد ترکیه در جام جهانی گفت: مونتلا مربی خوبی است اما در کشورمان مربیان داخلی خوبی هم داریم. شاگردان او در بازی اول اصلا آنالیز خوبی از حریف نداشتند و تیم ملیمان شکست خورد و در نهایت هم این تیم حذف شد.
مربی ترکیهای استقلال درباره فوتبال ترکیه عنوان کرد: ما در کشورمان بازیکنان خارجی زیادی داریم که پول زیادی میگیرند اما خروجی ندارند. فقط پول را میگیرند و میروند. این مساله در حالی است که میتوانیم با این پول کارهای بزرگی کنیم. در ایران هم باید همینگونه باشد و با پولهایی که خرج بازیکنان گرانقیمت میشود، زمین ورزشی و امکانات بسازیم. اینگونه فوتبال بیشتر رشد خواهد کرد.
بدون دیدگاه