حیدری: موحد دلیلی نداشت دست شاه را ببوسد

علی‌اکبر حیدری، پیشکسوت کشتی، گفت عبدالله موحد پس از افتخارآفرینی از بوسیدن دست شاه خودداری کرد و به همین دلیل در اوج قهرمانی کنار گذاشته شد.

حیدری: موحد دلیلی نداشت دست شاه را ببوسد

به گزارش هفت ورزشی ، علی‌اکبر حیدری در گفتگویی، درباره درگذشت عبدالله موحد از افتخارآفرینان کشتی ایران، عنوان کرد: من این افتخار را داشتم که در معیت قهرمانان بزرگی مثل عبدالله موحد، خدابنده، مهدیزاده و آقا تختی باشم.

دارنده مدال برنز المپیک درباره حمایت‌های مرحوم موحد از کشتی‌گیران در مسابقات گفت: مرحوم موحد چندین مدال طلای جهان و المپیک دارد. با اینکه حریفان سختی داشت اما وقتی اسم ما را صدا می‌زدند که روی تشک برویم، کنارمان می‌آمد و از لحاظ روحی ما را شارژ می‌کرد. او همیشه می‌گفت مردم و بازاری‌ها مالیات می‌دهند پس ما باید افتخار بیاوریم.

این پیشکسوت کشتی کناره‌گیری مرحوم موحد از کشتی تصریح کرد: وقتی بعد از مسابقات ورزشکاران پیش شاه رفتند، همه دست او را می‌بوسیدند اما مرحوم موحد این کار را نکرد و گفت که افتخار آوردم پس دلیل ندارد دست او را ببوسم.

حیدری افزود: او خیلی صدمه خورد و در اوج قهرمانی کنار گذاشته شد. ساواک خیلی اذیت می‌کرد. حقوق او را وقتی مدال‌آور المپیک بود قطع کردند در حالی که تلاش موحد بالا بردن پرچم ایران بود.

وی با بیان اینکه همه ما پای ایران هستیم، خاطرنشان کرد: ما ایرانی هستیم و وطن‌مان را دوست داریم. هر خسارتی به کشورمان بخورد انگار به ما خورده است.

ارسال نظر