از تقدیر تا اخراج؛ نفرین عجیب مربی ماه در لیگ برتر!

جایزه بهترین مربی ماه لیگ برتر این روزها بیش از افتخار، شبیه یک هشدار جدی شده؛ دو برنده اخیر این عنوان، مدت کوتاهی پس از دریافت جایزه از کار برکنار شدند.

از تقدیر تا اخراج؛ نفرین عجیب مربی ماه در لیگ برتر!

به گزارش هفت ورزشی ؛ اتفاقی عجیب اما قابل تأمل در لیگ برتر انگلیس رقم خورده است؛ جایی که جایزه «بهترین مربی ماه» نه‌تنها تضمینی برای امنیت شغلی نبوده، بلکه به شکلی عجیب با اخراج سرمربیان همراه شده است.

در ماه نوامبر ۲۰۲۵، انزو مارسکا با عملکرد درخشان تیمش موفق شد عنوان بهترین مربی ماه لیگ برتر را از آن خود کند. با این حال، فاصله زیادی میان دریافت این جایزه و پایان کار او روی نیمکت تیمش وجود نداشت و مارسکا خیلی زود از سمت خود کنار گذاشته شد.

سناریوی مشابهی در دسامبر ۲۰۲۵ نیز تکرار شد. روبن آموریم که به‌عنوان بهترین مربی ماه انتخاب شده بود، نتوانست از این موفقیت برای تثبیت موقعیتش استفاده کند و او هم در ادامه از هدایت تیمش برکنار شد تا این «نفرین نانوشته» شکل جدی‌تری به خود بگیرد.

این اتفاقات باعث شده تا برخی هواداران و کارشناسان با نگاهی طنزآمیز اما نگران‌کننده، از جایزه مربی ماه به‌عنوان یکی از بدیمن‌ترین عناوین لیگ برتر یاد کنند؛ جایزه‌ای که فعلاً بیشتر از افتخار، حکم زنگ خطر را برای برندگانش داشته است.

ارسال نظر