واکنش احساسی مسعود شجاعی به آتش‌سوزی جنگل‌های هیرکانی

مسعود شجاعی، ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران، با انتشار پیامی احساسی نسبت به آتش‌سوزی جنگل‌های هیرکانی و شرایط بحرانی محیط‌زیست کشور واکنش نشان داد.

واکنش احساسی مسعود شجاعی به آتش‌سوزی جنگل‌های هیرکانی

به گزارش هفت ورزشی ، مسعود شجاعی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران، با انتشار استوری در صفحه شخصی خود به آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های هیرکانی واکنش تند و احساسی نشان داد.

شجاعی در پیام خود از تکرار حوادث تلخ محیط‌زیستی و نابودی منابع طبیعی کشور ابراز ناراحتی کرد و نوشت که مردم از شنیدن هر روزه اخبار تلخ و فاجعه‌های زیست‌محیطی «خسته» شده‌اند.

او با اشاره به بیابانی شدن بخش‌هایی از کشور، خشک‌شدن دریاچه ارومیه و آتش‌سوزی جنگل‌های ارزشمند شمال، تأکید کرد که طبیعت ایران به‌سرعت در حال آسیب دیدن است و اتفاقات اخیر برای مردم «دردناک و نگران‌کننده» است. شجاعی همچنین به آتش‌سوزی‌های منطقه ارسباران اشاره کرد و آن را خسارتی غیرقابل جبران برای یکی از ارزشمندترین جنگل‌های ایران دانست.

پیام منتشرشده از سوی این ملی‌پوش سابق، با بازتاب گسترده‌ای در میان کاربران فضای مجازی همراه شده و بار دیگر توجه افکار عمومی را به وضعیت بحرانی محیط‌زیست کشور جلب کرده است.

شجاعی نوشت: دیگه
خسته شدیم.
خسته از هر روز یک خبر
تلخ .
از بیابانی شدن سرزمینمان، از خشک شدن دریاچه ارومیه ای که یک روز چشم همیشه بیدار آذربایجان بود، از آتش گرفتن جنگلهای هیرکانی که نفس شمال را
برید،
و حالا هم ارسبارانی که میسوزد… جنگلی که هر برگش تاریخ است!
واقعاً دیگه خسته ایم. از اینکه هر روز صبح با ترس از یک فاجعه ی تازه بیدار میشیم.
از اینکه طبیعتی که باهاش
بزرگ شدیم، جلوی
چشم هایمان دود میشود خاک میشود از بین
می رود ! ! !

ارسال نظر