جواد منافی در گفتگو با هفت ورزشی:
وحید هاشمیان چوب جنتلمن بودن خودش را خورد
اگر او زبان تندی داشت یا اهل حاشیه بود هنوز روی نیمکت پرسپولیس مینشست
به گزارش هفت ورزشی، جواد منافی میگوید که تیم پرسپولیس باید تهاجمی بازی کند و در هر بازی بالای پنج موقعیت گل خلق کند.
حساسترین نبرد هفته نهم لیگ برتر را دو تیم تراکتور و پرسپولیس در تبریز برگزار کردند. دیداری که با تساوی یک-یک به پایان رسید اما دو گل خیلی تماشایی داشت.
جواد منافی مدافع چپ اسبق پرسپولیس در این رابطه اظهار داشت: بازی تراکتور و پرسپولیس برخلاف پیشبینیهای اولیه اصلا تماشایی و جذاب نبود. دو تیم برای نباختن به زمین آمده بودند و احتیاط حرف اول را میزد. این بازی خوابآور بود و این برای دو تیم مدعی اصلا خوب نیست.
او ادامه داد: پخش مستقیم مسابقات باشگاهی در اروپا باعث شده که توقع همه ما دوستداران فوتبال بالاتر برود. این روزها میبینیم تیمهای مدعی و رقیب در اسپانیا، آلمان و انگلیس چگونه جلوی هم تهاجمی و زیبا بازی میکنند و به فکر تماشاگران و بینندگان هستند. اینجا اما همه دنبال مساوی گرفتن میروند و این فوتبال ما را نازیبا کرده است. انتظار خود من از این بازی بالاتر بود اما شاهد مسابقه جذابی نبودیم.
منافی ضمن تمجید از گل زیبای مارکو باکیچ، افزود: یکی از جذابیتهای این بازی تدافعی و محتاطانه گلی بود که مارکو باکیچ از روی ضربه ایستگاهی زد. هیچکس فکرش را نمیکرد آن توپ در آن لحظه تبدیل به گل شود اما شد و پرسپولیس از یک شکست حتمی نجات پیدا کرد. این گل فقط محصول کیفیت و تکنیک بالای باکیچ بود که به نظر من بهترین خرید امسال پرسپولیس بوده است.
مدافع چپ اسبق پرسپولیس و تیم ملی در خصوص عملکرد میلاد محمدی نیز گفت: من موافق استفاده از فرشاد احمدزاده به عنوان مدافع چپ نبودم اما میلاد محمدی هم نتوانست مثل همیشه باشد. او یک بازیکن ملی است که در دو جام جهانی بازی کرده و باید هر مشکل شخصی یا چیز دیگری دارد کنار گذاشته و تمام تمرکزش روی تیم پرسپولیس و عملکرد خودش باشد. میلاد پتانسیل بالایی دارد و اگر خودش باشد سومین جام جهانی را هم تجربه کرده و میتواند خیلی به پرسپولیس کمک کند.
او درباره برکناری وحید هاشمیان نیز تصریح کرد: وحید هاشمیان چوب شخصیت و جنتلمن بودن خودش را خورد. اگر او زبان تندی داشت یا اهل حاشیه بود هنوز روی نیمکت پرسپولیس مینشست. این درحالی است که به نظر من اوسمار ویرا با پیچ و خم کار کردن در پرسپولیس آشناست و میداند در فوتبال ایران چگونه باید کار کند. شما دیدید که در تبریز به هر شکل ممکن روی نیمکت نیامد تا کریم باقری سرمربی موقت شده و شکست احتمالی بر گردن خودش نیفتد.
اوسمار البته در لیگ بیست و سوم توانست پرسپولیس را قهرمان کند و این فصل هم همین انتظار از او میرود. البته به نظر من پرسپولیس در نیم فصل باید تقویت شود و نیاز به خرید چند بازیکن جدید دارد، درست مثل لیگ بیست و سوم که با خرید اورونوف، عبدالکریم حسن و … در نقل و انتقالات زمستانی، تیم توانست به عنوان قهرمانی برسد.