انتقال بزرگ نهایی شد؛ ستاره انگلیس به سیتی پیوست!
باشگاه منچسترسیتی با ناتینگهام فارست برای جذب الیوت اندرسون به توافق نهایی رسید و این بازیکن بهزودی راهی اتحاد میشود.
به گزارش هفت ورزشی، این توافق پس از آن حاصل شد که مدیران سیتی پیشنهاد جدید و بهتری ارائه کردند تا اختلافات مالی میان دو باشگاه برطرف شود.
این هافبک ۲۳ ساله اکنون اجازه دارد روز جمعه در نیویورک، محل اردوی تیم ملی انگلیس در جام جهانی، در تستهای پزشکی شرکت کند. نهایی شدن این انتقال حالا تنها به توافق بر سر جزئیات قرارداد شخصی او بستگی دارد. اندرسون در حال حاضر همراه تیم ملی انگلیس در رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار میشود، حضور دارد.
ناتینگهام فارست اصرار داشت مبلغ پایه این انتقال از رکورد ۱۲۵ میلیون پوندی که لیورپول تابستان گذشته برای جذب الکساندر ایساک از نیوکسل پرداخت کرده بود، عبور کند.
این خبر در حالی منتشر شده که پیشتر اتلتیک در تاریخ ۱۰ ژوئن گزارش داده بود منچسترسیتی پیشنهادی شفاهی به ارزش ۱۰۶ میلیون پوند برای جذب این بازیکن ارائه داده که با بندهای پاداش، ارزش آن به بیش از ۱۲۰ میلیون پوند میرسید.
این دومین پیشنهاد رسمی سیتی برای جذب اندرسون بود؛ چرا که پیشنهاد نخست آنها در ابتدای ماه جاری از سوی ناتینگهام فارست رد شده بود. گفته میشود ارزش بسته پیشنهادی جدید با احتساب پاداشها به حدود ۱۵۰ میلیون پوند رسیده، هرچند رقم دقیق آن پس از رسمی شدن انتقال مشخص خواهد شد.
اندرسون در سال ۲۰۲۳ با قراردادی به ارزش ۳۵ میلیون پوند از نیوکسل به ناتینگهام فارست پیوست. او از زمان حضورش در فارست، در ۹۲ مسابقه برای این تیم به میدان رفته و در فصل ۲۶-۲۰۲۵ لیگ برتر نیز در تمامی دیدارها حضور داشته که حاصل آن ۴ گل و ۴ پاس گل بوده است.
این بازیکن که نخستین بازی ملی خود را در سپتامبر تجربه کرد، در هر دو دیدار انگلیس مقابل کرواسی و غنا از ابتدا در ترکیب حضور داشت و به احتمال زیاد در بازی برابر پاناما نیز از ابتدا به میدان خواهد رفت.