فیفا استعدادیابی اجباری کرد!

فیفا باشگاه‌های فوتبال را ملزم به استفاده از یک بازیکن بومی زیر ۲۰ یا ۲۱ سال در ترکیب اصلی هر بازی کرد.

فیفا استعدادیابی اجباری کرد!

به گزارش هفت ورزشی ، فدراسیون جهانی فوتبال در ادامه وضع قوانین جدید اعلام کرد می‌خواهد باشگاه‌های فوتبال را به استفاده اجباری از یک بازیکن بومی زیر ۲۰ یا ۲۱ سال در ترکیب تیم در هر بازی ملزم کند.

این طرح فیفا نوعی قانون جوانی جمعیت در دنیای فوتبال به شمار می‌آید.

شورای فیفا پیش از این دو قانون جدید در ایام جام جهانی تصویب کرد که بنا به آن داور هر بازیکنی که با دست یا پیراهن دهانش را هنگام حرف زدن در درگیری‌ها بپوشاند، می‌تواند با کارت قرمز اخراج کند.

قانون جدید دوم هم به داور این اختیار را می‌دهد که اگر هر بازیکن یا مربی از دو تیم به نشانه اعتراض به تصمیم داور زمین را ترک کند، داور می‌تواند بلافاصله تیم مقابل را محروم کند.

حالا نشریه اتلتیک می‌نویسد که با این قانون بسیاری از باشگاه‌های فوتبال باید به فکر پیدا کردن یک بازیکن جوان زیر ۲۰ سال باشند که بتوانند در هر بازی از او در ترکیب اصلی استفاده کنند.

بر اساس گزارش نشریه میرر، این قانون در بلندمدت به ظهور استعدادهای درخشان در کشورها منجر می‌شود و هر باشگاه فوتبال با میدان دادن به یک جوان، تیم‌های ملی را از بازیکنان با استعداد بی‌نیاز می‌کنند.

ارسال نظر