درآمد ۲.۴۶ میلیون دلاری نمایندگان ایران از آسیا

درآمدزایی فوتبال باشگاهی ایران از آسیا امسال با کاهشی نسبتا قابل توجه همراه بود.

درآمد ۲.۴۶ میلیون دلاری نمایندگان ایران از آسیا

به گزارش هفت ورزشی ، نمایندگان فوتبال ایران در این فصل از رقابت‌های آسیایی تنها یک‌قدم از دور مقدماتی جلوتر رفتند و نتوانستند از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ نخبگان و سطح دو قاره کهن عبور کنند‌.
طبق قوانین AFC، استقلال و سپاهان هر کدام ۴۸۰ هزار دلار به‌واسطه عملکرد و حق مشارکت در مسابقات آسیایی پاداش دریافت می‌کنند و تراکتور هم که تنها نماینده ایران در لیگ نخبگان بود، در مجموع یک میلیون ۵۰۰ هزار دلار از درآمدزایی کرده است. رقمی که مجموعاً بدون درنظرگرفتن جرایم به عدد ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار می‌رسد.
هر چند که درآمد باشگاه‌های ایرانی کاهش قابل‌توجهی نسبت به فصل گذشته داشته اما دلیل اصلی این موضوع را هم می‌توان در کاهش تک سهمیه‌ای در رقابت‌های آسیایی جستجو کرد. طبق آمار، ۴ باشگاه ایران در مسابقات سال گذشته قاره کهن مجموعاً ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار دلار پاداش عملکرد و حضور کسب کرده‌ بودند.
گفتنی است تراکتور با بیش از دو میلیون دلار پاداش، پردرآمدترین باشگاه ایرانی در دو فصل گذشته فوتبال آسیا به‌حساب می‌آید.

ارسال نظر