روماریو خطاب به آنچلوتی: نیمار باید باشد

روماریو به صورت جدی به کارلو آنچلوتی برای عدم دعوت از نیمار هشدار داد.

روماریو خطاب به آنچلوتی: نیمار باید باشد

به گزارش هفت ورزشی ، تصمیم آنچلوتی برای کنار گذاشتن نیمار از فهرست تیم ملی برزیل برای بازی‌های دوستانه ماه مارس موجی از جنجال را در سراسر آمریکای جنوبی به راه انداخته است. با وجود غیبت طولانی این ستاره ۳۴ ساله از صحنه ملی پس از مصدومیت شدید زانو در اواخر سال ۲۰۲۳، افکار عمومی برزیل و بازیکنان سابق همچنان درباره میزان کارایی او اختلاف نظر دارند.

در حالی که به نظر می‌رسد آنچلوتی اولویت را به آمادگی بدنی و نسل جدیدی از استعدادها داده است، روماریو معتقد است تیم ملی خیلی زود قدرتمندترین سلاحش را کنار می‌گذارد. او در گفتگو با Jornal O Dia به‌ شدت از معیارهای سختگیرانه آمادگی بدنی که برای بازیکنانی در سطح نیمار اعمال می‌شود انتقاد کرد و گفت که استعدادهای بزرگ باید همیشه در اولویت باشند.

این قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴ اظهار داشت: «یک ستاره باید بازی کند. تیم ملی جایی برای بهترین و با استعدادترین‌هاست. آماده‌سازی برای جام جهانی یک ماه طول می‌کشد و این زمان کافی است تا یک ورزشکار از نظر بدنی و فنی ریکاوری کند، ریتم مسابقه را پیدا کند و با گروه هماهنگ شود. همه این را می‌دانند، اما همیشه لازم است تکرار شود: داشتن یک ستاره مثل نیمار، حتی وقتی صددرصد آماده نیست، بهتر از دعوت کردن هر بازیکن دیگری است.

استعداد نباید هدر برود و یک مربی هرگز نباید از آن صرف‌نظر کند. هنوز امیدوارم ببینم نیمار در زمین و در لیگ برزیل ثابت کند که شایسته حضور در فهرست نهایی است و ششمین قهرمانی جهان را به خانه بیاورد. می‌خواهم روشن کنم که با وجود این‌ که کاملاً موافق حضور نیمار هستم، حتی اگر او هم نباشد همچنان از تلاش برای ششمین جام حمایت خواهم کرد. اما پیام روشن است: توجه کنید، آقای مربی!»

ارسال نظر