هشدار آلمان به آنتونیو رودریگر

بازیکنان سابق مانشافت مانند میشائل بالاک و رومن وایدنفلر پس از جنجال‌های اخیر پیرامون مدافع رئال مادرید واکنش نشان دادند.

هشدار آلمان به آنتونیو رودریگر

به گزارش هفت ورزشی ، در آلمان انتقادها از آنتونیو رودریگر پس از اتفاقات اخیر که این مدافع رئال مادرید در آنها نقش داشت، شدت گرفته است.

رومن وایدنفلر، دروازه‌بان سابق دورتموند و تیم ملی آلمان، پس از دعوت رودریگر برای بازی‌های دوستانه مانشافت در ماه مارس مقابل سوئیس و غنا با صراحت گفت: «صحنه‌های زشتی هستند که نباید بخشی از فوتبال باشند. او باید خودش را کنترل کند، در این موضوع شکی نیست. او نماینده آلمان است و نماینده خودش هم هست و چنین رفتارهایی اصلاً جایی در زمین فوتبال ندارند.» این صحبت‌ها را او در گفت‌وگو با اسپورت 1 مطرح کرد.

میشائل بالاک، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان که چهار بار قهرمان جهان شده، نیز با وایدنفلر هم‌نظر بود : «اگر بازیکنی نتواند خودش را صددرصد کنترل کند، حتی با وجود کارت‌های زرد و قرمز، و این اتفاق مرتب تکرار شود، می‌تواند مشکل‌ساز شود. اما در نهایت فقط سرمربی تیم ملی می‌تواند درباره آن تصمیم بگیرد.» بالاک سابقه بازی در لورکوزن، بایرن مونیخ و چلسی را دارد.

این بحث حتی فراتر از حوزه ورزش نیز رفته است. مارکوس زودر، نخست‌وزیر ایالت بایرن، نیز اظهار نظر کرد: «از نظر سیاسی و اخلاقی، چنین بازیکنی نباید در هیچ شرایطی به میدان برود. حداقل باید توضیحی ارائه شود.» با این حال رهبر حزب سوسیال‌مسیحی بایرن در ادامه موضع خود را تعدیل کرد و گفت: «داشتن یک یا دو بازیکن اصطلاحاً بدجنس گاهی می‌تواند کمک کند»، و به روحیه رقابتی خاصی که رودریگر دارد اشاره کرد.

با وجود همه این انتقادها، هم بالاک و هم وایدنفلر معتقدند که این مدافع همچنان برای تیم ملی آلمان بسیار مهم است. وایدنفلر گفت: «آلمان به تونی نیاز دارد.» او اضافه کرد: «مدت زیادی است تونی را می‌شناسم. برادرش زاهر سنسیه را هم می‌شناسم. آنها واقعاً همه چیز را فدای فوتبال می‌کنند و برای موفقیت همه توانشان را می‌گذارند.»

بالاک نیز در پایان گفت: «از خودت می‌پرسی: آیا در یک مسابقه تمرینی دوست داری چنین بازیکنی در تیم تو باشد؟ قطعاً ترجیح می‌دهی در تیم تو باشد تا اینکه مقابلش بازی کنی.»

ارسال نظر