افزایش سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا؟

بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی سایت Footy Rankings، لیگ ایران به رده پنجم آسیا صعود کرد و سهمیه تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل ۲۰۲۷–۲۰۲۸ افزایش یافت.

افزایش سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا؟

به گزارش هفت صبح ورزشی، وب‌سایت Footy Rankings امروز (یکشنبه، ۱۸ مرداد ۱۴۰۴) جدیدترین رده‌بندی لیگ‌های برتر فوتبال آسیا را منتشر کرد.

براساس این رتبه‌بندی، لیگ ایران به لطف صعود به رده پنجم آسیا، از لیگ قطر پیشی گرفت.

این ارتقاء یک پله‌ای سهمیه ایران در فصل ۲۰۲۷-۲۰۲۸ لیگ قهرمانان آسیا را از «۱+۱» به «۱+۲» افزایش می‌دهد.

600_11zon

به این ترتیب، ایران دو سهمیه مستقیم در لیگ نخبگان (AFC Champions League Elite) و یک سهمیه جهت حضور در مرحله پلی‌آف خواهد داشت.

افزون بر این، تیم‌های ایرانی در نسخه دوم این رقابت‌ها نیز یک سهمیه مستقیم دارند و در مجموع چهار نماینده از ایران در فصل آینده مسابقات باشگاهی آسیا شرکت خواهند کرد.

ارسال نظر