جودوی ایران بدون برد در گرنداسلم تاجیکستان!
تیم ملی جودو ایران با سه نماینده در گرنداسلم تاجیکستان شرکت کرد، اما هر سه ملیپوش (پرهیزگار، چوپان و بنائیان) با شکست در اولین مبارزات خود از دور مسابقات کنار رفتند.
به گزارش هفت ورزشی ، طبق اعلام فدراسیون جودو، تیم ملی جودو ایران که خود را برای حضور در بازیهای آسیایی ناگویا آماده میکند، حضور در تورنمنتها و گرنداسلمهای معتبر برای افزایش رنکینگ جهانی را در دستور کار قرار داده است.
رقابتهای گرنداسلم تاجیکستان اولین رویداد سال جاری تیم ملی جودو ایران بود که ملیپوشان کشورمان پس از ۶ سال دوری از این رقابتها به مبارزه با حریفان خود پرداختند.
تیم ملی ایران متشکل از الیاس پرهیزگار (وزن منهای ۸۱ کیلوگرم)، امیرعباس چوپان (وزن منهای ۹۰ کیلوگرم) و محمدپوریا بنائیان (وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم) بود که با هدایت رشاد ممدوف و مربیگری ایوب رستمی، روزهای شنبه و یکشنبه مبارزات خود را انجام دادند و هر سه ملیپوش کشورمان با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند.
رقابتهای جودو گرنداسلم تاجیکستان با حضور ۲۴۰ جودوکار از ۳۴ کشور، به میزبانی شهر دوشنبه در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد.
تیم ملی جودو ایران پس از پایان رقابتهای تاجیکستان، راهی قزاقستان خواهد شد تا در روزهای ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت، دومین گرنداسلم خود را پشت سر بگذارد.