رکورد جهان شکسته شد؛ سلطه کنیا بر ماراتن‌های بزرگ!

سباستین ساوه از کنیا با ثبت زمان ۱:۵۹:۳۰ در ماراتن لندن ۲۰۲۶، اولین دونده تاریخ شد که در یک مسابقه رسمی، دیوار دو ساعت را می‌شکند.

رکورد جهان شکسته شد؛ سلطه کنیا بر ماراتن‌های بزرگ!

به گزارش هفت ورزشی ، در یک رخداد تاریخی در ماراتن لندن ۲۰۲۶، سباستین ساوه از کنیا برای نخستین بار در یک مسابقه رسمی، دیوار دو ساعت را شکست و با زمان ۱:۵۹:۳۰ به خط پایان رسید.

او رکورد قبلی جهان (۲:۰۰:۳۵) را بیش از یک دقیقه بهبود بخشید. یومیف کجلچا از اتیوپی نیز با ۱:۵۹:۴۱ دومین نفری شد که در مسابقات رسمی زیر دو ساعت می‌دود و جیکوب کیپلیمو با ۲:۰۰:۲۸ سوم شد؛ هر سه نفر رکورد قبلی را جابه‌جا کردند.

در ماراتن بوستون که چند روز پیش برگزار شد، جان کوریر (دیگر کنیایی) برای دومین سال پیاپی قهرمان شد و با زمان ۲:۰۱:۵۲ رکورد این مسیر را شکست تا کنیا سلطه خود را در ماراتن‌های بزرگ جهان تثبیت کند.

در بخش ویلچر نیز سوئیس دو قهرمانی کسب کرد: مارسل هوگ برای ششمین بار پیاپی قهرمان لندن شد و کاترین دبرونر در بخش زنان از عنوان خود دفاع کرد.

ارسال نظر