دبیر: بچهها جانشان را دست گرفتند و آمدند/ قرار نیست تعطیل کنیم
رئیس فدراسیون کشتی گفت: بچههای ما در این مدت ایثار کردند. جانشان را در دست گرفتند و به تمرین آمدند.
به گزارش هفت ورزشی ، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، عنوان کرد: از هیات کشتی مازندران تشکر میکنم اما آنطور که میخواستیم نشد. در این مدت بچهها ایثار کردند، جانشان را در دست گرفتند، آمدند. حریف تمرینی هم نبود. یک بحث این بود تیم نرود اما من گفتم باید بروند. قرار نیست تعطیل کنیم حتی جوانان و نوجوانان را هم اعزام میکنیم. ما ۲ اردو را از دست دادیم.
دبیر خاطرنشان کرد: برای اولینبار قهرمانی آسیا را وارد چرخه میکنیم مثلا مهدی یوسفی بدون مدال از چرخه کنار میرود و او حتی دیگر اردو هم نباید دعوت شود. او درگیر اسم حریفش شد. یا زارع و قاسمپور در چرخه آسیایی برای جهانی انتخاب میشوند. والیزاده پدیده مسابقات بود و ما توانستیم طلا بگیریم. خودم فکر نمیکردم اینطور کشتی بگیرد به خصوص با کشتیگیر مغول.
وی افزود: من در اردو هم گفتم. بچههای ما فوبیای بردن دارند. کشتیگیری که سالم زندگی کند، حریف نه تشک را هم پاره میکند. اینکه فکر کند میبرد پس میبرد. به جوان چندینبار این موضوع را گفته بودم. مثلا کامران قاسمپور در بازیهای کشورهای اسلامی در مصاف با حریف آذربایجانی فوبیای بردن داشت. بچهها باید سیستم ذهنی خود را عوض کنند.
رئیس فدراسیون کشتی درباره عملکرد هند و ژاپن در مسابقات کشتی آزاد، اظهارداشت: من سال ۲۰۱۲ گفته بودم هند ۱۰ سال دیگر جهان را میگیرد. ژاپن هم همین طور. ما سیستم را تغییر دادیم اما باید قبول کنیم هند بالا آمده است. ژاپن در آزاد و فرنگی در المپیک ۸ طلا گرفت و اگر ما سیستم خودمان را عوض نمیکردیم در آسیایی به ژاپن و هند میباختیم.
دبیر درباره اینکه به قرقیزستان نرفته، گفت: من نایبرئیس آسیا هستم و باید آنجا میرفتم چون جلسه هم داشتیم اما هم به دلایل امنیتی گفتند صلاح نیست هم اینکه مردم را کجا رها کنم بروم؟ ما هر شب کنار مردم در خیابان هستیم.
وی درباره بدنسازی کشتیگیران، خاطرنشان کرد: باید قبول کرد، ایرادات را قبول کرد. باید قبول کرد که جنگ تاثیر داشت. امسال ما آسیایی را در چرخه گذاشتیم در غیر اینصورت جوانان را میبردیم. این نکته را بگویم که اولویت ما مسابقات جهانی و بعد بازیهای آسیایی است. البته احتمال دارد میزبانی مسابقات جهانی به قزاقستان داده شود.
وی ادامه داد: من به بچهها گفتم پرچم خط قرمز ماست. شما ببینید چقدر بچههای ما را تحویل گرفتند. این پرچم برای ما عزیز است. مردم، ورزشکاران، سیاستمداران همه پای پرچم هستند.