منو

دسته‌بندی‌ها
×
شناسه خبر: 153676

عزیزیان: ایران باید با همان سناریوی بلژیک مقابل مصر بازی کند

عزیزیان: ایران باید با همان سناریوی بلژیک مقابل مصر بازی کند - جام‌جهانی

پیشکسوت فوتبال گفت: مقابل مصر هم نباید از ابتدا به دنبال حمله باشیم و در درجه اول باید دفاع کنیم، آن هم دفاعی عاقلانه و در کنار آن، چشم به ضدحملات داشته باشیم.

به گزارش هفت ورزشی، سعید عزیزیان در گفت‌وگویی در مورد تساوی تیم ملی مقابل بلژیک در دور دوم جام جهانی اظهار داشت: بازی با بلژیک، بازی بسیار خوبی بود. بلژیک تیم بسیار خوبی است و در رده‌های بالای فوتبال قرار دارد. بچه‌های ما هم بسیار باهوش کار کردند و دقیقا خواسته‌های مربیان را در زمین اجرا کردند. مربیان از بازیکنان خواسته بودند که با بیشترین تعداد نفرات پشت توپ قرار بگیرند. به طوری که حتی مهاجمان هم تا عقب زمین بازمی‌گشتند و از همان‌جا دفاع را آغاز می‌کردیم.

مقابل بلژیک عاقلانه دفاع کردیم

وی افزود: ما با بازیکنان حریف درگیر بازی باز نشدیم، بلکه متراکم بازی کردیم تا آن‌ها هیچ روزنه‌ای نداشته باشند. بلژیک بازیکنان و باشگاه‌های بسیار خوبی دارد اما بچه‌های ما با نزدیک بودن به یکدیگر، همه راه‌ها را بستند و اجازه ندادند حریف کاری انجام دهد. واقعاً بازیکنان عملکرد بسیار خوبی داشتند. دفاع ما عاقلانه بود و ابتدا دفاع کردیم تا گل نخوریم و بعد هم اگر می‌توانستیم گل بزنیم که چه بهتر. اگر هم گل نزدیم، همان مساوی برای ما نتیجه بسیار خوبی بود. علیرضا بیرانوند نیز در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست دو یا سه موقعیت صددرصد گل را، به‌ویژه در نیمه نخست، از حریف بگیرد. در نیمه دوم هم همین‌طور بود و توانست به‌عنوان یک سد محکم برای تیم ملی عمل کند.

تمام تغییراتی که در خط دفاع ایجاد شد، مثبت بود

وی در خصوص تغییرات خط دفاع تیم ملی و حضور حسین کنعانی‌زادگان گفت: تمام تغییراتی که در خط دفاع ایجاد شد، مثبت بود. اکثر بازیکنان ما رویکرد دفاعی داشتند. حسین کنعانی‌زادگان به خط دفاع اضافه شد، رامین رضاییان در سمت راست بیشتر به کارهای دفاعی کمک می‌کرد و نقش دفاعی‌تری داشت. در سمت چپ نیز احسان حاجی‌صفی و علی نعمتی حضور داشتند. سیستم ما چیزی شبیه ۵-۴-۱ شده بود و تیم به شکل متراکم‌تری بازی می‌کرد. مهم‌تر از همه اینکه بدون اشتباه بودیم. برخلاف بازی نخست مقابل نیوزیلند که در دفاع اشتباهاتی داشتیم، در این مسابقه مدافعان باهوش‌تر عمل کردند و مهاجمان حریف را آزاد نگذاشتند.

تمام بازیکنان مقابل بلژیک روز خوبی داشتند 

او تصریح کرد: در دیدار با نیوزیلند دیدیم که مهاجم حریف توپ را کنترل کرد، چرخید و گل زد اما در این بازی همه بازیکنان وظایف خود را به بهترین شکل انجام دادند. چه هافبک‌های دفاعی، چه مدافعان و حتی مهاجمان عملکرد خوبی داشتند. مربیان از بازیکنان خواسته بودند که از نیمه زمین خودی و حتی از محوطه هجده قدم دفاع را آغاز کنند و بازیکنان نیز این برنامه را به‌خوبی اجرا کردند. البته بلژیک تیم بزرگی است و چند موقعیت خوب هم خلق کرد اما دروازه‌بان ما به خوبی آن توپ‌ها را مهار کرد.

مقابل مصر هم باید با سناریوی دیدار با بلژیک وارد شویم

عزیزیان در مورد دیدار سرنوشت‌ساز آخر مقابل مصر اظهار داشت: مصر هم تیم خوبی است و نباید فکر کنیم بازی راحتی در پیش داریم. مقابل مصر هم نباید از ابتدا به دنبال حمله باشیم. در درجه اول باید دفاع کنیم، آن هم دفاعی عاقلانه و در کنار آن، چشم به ضدحملات داشته باشیم. همان‌طور که در بازی با بلژیک دیدیم، ما یازده نفره دفاع می‌کردیم اما در عین حال موقعیت هم به دست می‌آوردیم. چند موقعیت خوب هم داشتیم که اگر تبدیل به گل می‌شد، حتی می‌توانستیم برنده مسابقه باشیم. اگر به گل می‌رسیدیم، می‌توانستیم عقب بنشینیم و بازی را حفظ کنیم.

مصر برای شکست ایران ریسک نخواهد کرد

او خاطرنشان کرد: بازی با مصر هم بسیار سخت است و نباید آن را آسان تصور کنیم. مصر توانست نیوزیلند را شکست دهد و حالا شرایط برای ما تا حدی راحت‌تر شده است؛ چون مصر با این چهار امتیاز تا حدود زیادی صعود خود را قطعی کرده و احتمالاً برای شکست دادن ایران ریسک زیادی نخواهد کرد. بازیکنان ما می‌توانند با یک دفاع منطقی، اگر در ضدحملات به گل رسیدند که چه بهتر اما اگر هم گل نزدند، با کسب یک تساوی نیز می‌توانند از گروه صعود کنند.

هر زمان که احساس کنیم کار خیلی سخت است، شرایط بدتر خواهد شد

دروازه‌بان سابق پرسپولیس در مورد دیدارهای سوم ایران در تاریخ‌های جام جهانی و ناکامی در صعود گفت: مربیان تیم چون در کنار بازیکنان حضور دارند، بهتر می‌توانند آن‌ها را از استرس دور کنند. بازیکنان نباید تصور کنند که کار تمام شده است یا اینکه شرایط بسیار سخت و غیرممکن است. هر زمان که احساس کنیم کار خیلی سخت است و ناامید شویم، شرایط بدتر خواهد شد. ما همیشه زمانی خوب بازی کرده‌ایم که بدون فشار اضافی وارد زمین شده‌ایم. اگر تصور کنیم که صددرصد صعود کرده‌ایم، آن وقت کارمان خراب می‌شود.

با تساوی هم شانس بالایی برای صعود داریم

وی افزود: مربیان باید بازیکنان را از نظر روحی و روانی آماده کنند و به آن‌ها بگویند که فقط یک مسابقه نود دقیقه‌ای دیگر باقی مانده است و باید بهترین نتیجه ممکن را بگیرند. اگر مساوی بگیریم هم نتیجه خوبی است و اگر ببریم که عالی خواهد بود. حتی با تساوی نیز حدود ۹۵ یا ۹۶ درصد شانس صعود داریم اما امیدوارم بتوانیم به پیروزی برسیم. ما مهاجمان خوبی مانند مهدی طارمی را در اختیار داریم که توانست از مدافع حریف اخراج بگیرد. حتی قبل از ده نفره شدن حریف هم ما در زمین خودمان دفاع می‌کردیم و موفق شدیم دروازه‌مان را بسته نگه داریم.

بازی با بلژیک به تاریخ پیوسته و باید فراموش شود

عزیزیان تصریح کرد: اطمینان دارم که بچه‌ها می‌توانند این مسابقه را نیز به خوبی پشت سر بگذارند. فقط باید بازی قبلی را فراموش کنند. آن مسابقه تمام شده و به تاریخ پیوسته است. اکنون باید تمام تمرکز روی دیدار با مصر باشد تا بتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم. ان‌شاءالله این مسابقه با پیروزی تیم ملی همراه شود و تیم ما با حداکثر امتیاز به مرحله بعد صعود کند.

برگزاری تورنمنت سه‌جانبه تصمیمی عاقلانه بود

پیشکسوت پرسپولیس در مورد تورنمنت سه جانبه گفت: با توجه به اینکه فرصت کافی وجود نداشت تا مسابقات لیگ به طور کامل برگزار شود و تکلیف سهمیه مشخص شود، این تصمیم، تصمیمی عاقلانه بوده است. سه تیمی که شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند، مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا حق به حق‌دار برسد. اگر قرار بود فدراسیون به‌صورت مستقیم یک تیم را انتخاب کند شائبه‌های زیادی ایجاد می‌شد که چرا این تیم انتخاب شده و تیم دیگر انتخاب نشده است اما اکنون تیم‌ها در زمین مسابقه با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت مشخص می‌شود کدام تیم شایستگی بیشتری برای کسب سهمیه دارد.

حضور اسکوچیچ به نفع پرسپولیس است

او در مورد احتمال بالای جدایی اوسمار و حضور اسکوچیچ در پرسپولیس گفت: اوسمار مربی‌ای بود که یکی دو سال در کنار پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی فعالیت کرد. بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی، تیم قهرمان شد و بسیاری آن قهرمانی را به نام اوسمار ثبت می‌کنند. البته اوسمار زحمات زیادی کشید اما نباید فراموش کنیم که آن تیم را یحیی گل‌محمدی ساخت، پرداخت و آماده کرد و سپس در نیم‌فصل از تیم جدا شد. اوسمار هم چون با تیم آشنا بود، توانست تیم را به قهرمانی برساند. اوسمار مربی خوبی است اما اگر اسکوچیچ به پرسپولیس بیاید، یک مربی خوب و بین‌المللی خواهد بود. ما عملکرد او را در تمام تیم‌هایی که در ایران هدایت کرده حتی در تیم ملی دیده‌ایم.

اسکوچیچ مربی بین‌المللی‌ای است و پرسپولیس را به رده‌های بالا می‌رساند 

او ادامه داد: او به ناحق از تیم ملی کنار گذاشته شد. تیم ملی را در شرایطی تحویل گرفت که کمتر کسی حاضر بود مسئولیت آن را بپذیرد اما با کسب حداکثر امتیازات، تیم را به جام جهانی رساند. در حق او نامهربانی شد و حقش بود که در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی حضور داشته باشد. هر اتفاقی که برای پرسپولیس رخ دهد، امیدوارم به سود این باشگاه باشد. اگر اسکوچیچ هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد، مربی باکلاس و توانمندی است که می‌تواند پرسپولیس را به رده‌های بالای جدول برساند.

speaker مهم‌ترین اخبار


اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

خلاصه بازی جمهوری چک 0 – 3 مکزیک جام جهانی - جام‌جهانی
خلاصه بازی جمهوری چک 0 – 3 مکزیک | جام جهانی