تصمیم جدید فدراسیون فوتبال برای برگزاری مسابقه پلیآف میان مس رفسنجان و تیم سوم لیگ دسته اول، حساسیت چهار هفته پایانی لیگ یک را به اوج رسانده و موجی از درخواستها را از سوی باشگاههای مدعی برای برگزاری همزمان بازیها و تضمین عدالت ایجاد کرده است.
بر اساس این تصمیم، تیم سوم جدول لیگ دسته اول باید در دیداری پلیآف مقابل تیم شانزدهم لیگ برتر، یعنی مس رفسنجان به میدان برود و برنده این مسابقه جواز حضور در فصل آینده لیگ برتر را کسب کند.
با تصویب این قانون، رقابت برای کسب رتبه سوم لیگ یک به یکی از مهمترین معادلات فوتبال ایران تبدیل شده است. در شرایط فعلی، نفت آبادان، پارس جنوبی جم و سایپا بیشترین شانس را برای قرار گرفتن در این جایگاه دارند و هر امتیاز در چهار هفته پایانی میتواند سرنوشت یک فصل کامل را تغییر دهد.
گفته میشود برخی باشگاهها در اینباره نامهای هم به فدراسیون نوشتهاند که اکنون که رتبه سوم لیگ دسته اول ارزش و اهمیتی دوچندان پیدا کرده و میتواند مسیر حضور در لیگ برتر را تعیین کند، منطقی به نظر میرسد که چهار هفته پایانی مسابقات با حساسیت بیشتری برنامهریزی شود. برگزاری همزمان دیدارهای تیمهای مدعی، علاوه بر افزایش هیجان رقابتها، تضمینکننده سلامت و عدالت مسابقات نیز خواهد بود.
بدون دیدگاه